Handelsvillkor

 

Terastop.dk, Drivs av företaget Nemlogistik

CF Møllers allé 94, 1.tv

Köpenhamn S, 2300

E-post: support@terastop.dk

CVR: 40711848

 

Betalning

Alla belopp som visas på webbplatsen är angivna i svenska kronor (SEK), inklusive moms och exklusive leveranskostnader.

 

Terastop.se accepterar onlinebetalningar med; [Mastercard, Visa/Dankort, Visa, Apple Pay och Google pay]. Vi tar inte ut någon form av transaktionsavgift på ditt köp. 

 

Betalning för beställningen dras först från ditt konto när varan skickas, om inte annat avtalats eller anges i din beställning. 

 

Terastop.dk använder en säker betalningsserver som krypterar all information, vilket gör att anslutningen är helt säker. 

 

Leverans

Vi levererar endast varor inom Sverige. Leveranstiden för din beställning är normalt 3-5 arbetsdagar. Vid beställning på helger och helgdagar skickas varan första arbetsdagen.

 

Skulle det bli förlängd leveranstid i speciella fall meddelar vi dig via e-post. 

 

Vi levererar till privata adresser i Sverige. 

 

Alla varor levereras med tredjepartsleverantörer, främst PostNord. 

 

Retur och ångerrätt

Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop. 

 

Perioden räknas från den dag du tar emot din beställning. Eventuella returkostnader står du själv för, precis som valet av transportör är ditt eget. 

 

Ångerrätt ska anmälas till oss senast 14 dagar efter köpet och från och med hävningen ska beställningen vara oss i hand senast 6 dagar efter att du har meddelat oss om ditt utnyttjande av ångerrätten.

 

Beskedet ska ske senast maila till Support@terastop.dk, där du tydligt måste ange att du vill använda din ångerrätt.

 

Det är upp till Terastop.dk att bedöma varornas skick. Om föremålet har testats utöver vad som är nödvändigt för att fastställa föremålets art, egenskaper och funktion anses den vara använd och av försämrat värde. Det betyder att om du ångrar köpet får du en mindre del eller inget av köpesumman tillbaka.

 

Klagorätt 

Enligt den danska köplagen finns det 2 års reklamationsrätt på produkter. Reklamation gäller material- och/eller tillverkningsfel. 

 

Klagomål ska anmälas till support@terastop.dk inom rimlig tid efter mottagandet av varorna. Här anses en månad vara en rimlig tid, om inte annat avtalats. 

 

Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig användning av produkten. 

 

Terastop.dk står för returkostnaderna i rimlig omfattning. Vi tar inte emot paket som skickas mot postförskott. 

 

Klagomål skickas till vårt lager: 

Nemlogistik

Muldager 23

Brøndby, 2605, Danmark

 

Personuppgiftspolicy 

När du köper en vara och själv förmedlar informationen får vi kunddata. Som personuppgiftsansvarig behandlar vi dina personuppgifter säkert och konfidentiellt. Dina personuppgifter kommer endast att användas och lagras för de ändamål för vilka de samlades in.

Vi använder tredje part för att behandla en del av vår information, bland annat i vår frakthantering, som inte har utvecklats av Terastop.dk. Vi har ingått databehandlingsavtal med våra samarbetspartners som en garanti för att de följer gällande bestämmelser om skydd av personuppgifter. 

 

Överklagande alternativ

Du kan skicka ett mail till support@terastop.dk om du vill komma i kontakt med oss, har frågor eller lämna in ett klagomål.

 

Om du har ett klagomål och vi inte kan hitta en lösning tillsammans, kommer du att kunna använda något av följande alternativ för att klaga:

  • Center for Complaint Resolution, via klagomålsportal v. Nævnenes Hus. Gå till klagomålsportalen .
  • Center for Complaint Resolution, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.
  • Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens klagomålsportal online. Gå till EU:s klagomålsportal .

 

När du lämnar in ett klagomål måste du ange/använda vår kontaktmail: support@terastop.dk .